Zobacz nasz kanał na YouTube
data utworzenia: 
2013-03-25   blog czytało: 76325   wpisów: 16   komentarzy: 44
 
budynek: 
wolnostojący, parterowy z poddaszem użytkowym bez piwnicy, garaż: 1-st. bok
technologia 
jeszcze nie wiem
miejsce budowy: 
Zalesie gmina Chełmża
 

LOGOWANIE

Login:
Hasło:
Statystyki mojdomdlaciebie.pl
Liczba blogów:
226
Liczba postów:
2032
Liczba komentarzy:
3088
Aktualnie zalogowanych:
0
 
 POPRZEDNIA
[1]   STRONA 2   [3]   [4]   
NASTĘPNA 
tytuł: Pierwszy gość na działce
19.06.2015, 10:14
 
Więc tak nadeszło lato. Ciepło się zrobiło  pojawiło się słoneczko więc przed jesiennymi słotami przyszło nam na myśl postawić domek. Domek nie wielki jak na 4 osobową rodzinę z bagażem rodzica, ale za to swój!
Wyrównaliśmy teren i co, i pierwsza niespodzianka przybył do nas gość.

Zdj__cie_0066.jpg

Gość był biało-czarno-czerwony trochę podjadł okolicznej fauny i uciekł :). Staropolskie porzekadło mówi Gość w domu Bóg w domu. Tym wesołym akcentem kontynuujemy zbliżanie się do natury.
 
 
tytuł: Chwila nie uwagi...
18.06.2015, 08:55
 

Dawno mnie tu nie było...
Mimo, że zapał który początkowo był ogromny wygasł nadal chcieliśmy się budować. Niestety problemy ( jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze) spowodowały, że pomysł z postawieniem własnego budynku odsunął się w zapomnienie. Zniechęcenie walką z urzędem zniechęcenie pracą itd itp.
Lecz jak wiadomo czas płynie i czasami nagły impuls do tego by uciec z miasta powoduje duże zmiany. a więc...
W tym roku znów odżyły w nas zapędy może przez to, że teść chciał kupić inną działkę (gdyż do tej nadal nie posiadamy dojazdu ), może po raz kolejny zdenerwował na ryk samochodów za oknem. Może chęć posiadania psa ( nie wezmę nigdy więcej psa do bloku to jest męczące i dla właścicieli i dla czworonoga. W każdym bądź razie doszliśmy do wniosku że skoro posiadamy już pozwolenie na budowę, jak również działkę może zamiast kombinować z zakupieniem owej porobimy coś na starej. Teść podchwycił pomysł ( było to w czwartek)i na piątek umówił fadromę, która jak to fadroma nie bawiła się z krzakami a wyglądało to tak :

IMG_20150612_114957.jpg


Żeby nie było, że coś w Polsce można robić wolno to na następny dzień roboczy rozpoczęło się ustawianie słupków i płotu. Oczywiście przy jednoczesnym umówieniu geodetów którzy przyjechali wyznaczyć osie budynku.
Jako że u nas wszystko idzie bardzo powoli to w dniu wczorajszym wpadli Geodeci osie wytyczyli a my skończyliśmy ogrodzenie. Efekt końcowy wyglądął tak:


IMG_20150617_131027.jpg

W ten sposób jesteśmy przygotowani do wykopu pod ławę fundamentową. Zobaczymy może to będzie już jutro :)
Wszystkie koszta postaram się na bieżąco dorzucać do kosztorysu. Zoabczymy jak to będzie dalej się budować.

 
 
tytuł: do Sceptyczny
04.04.2014, 22:05
 

Miało być o czymś innym ale odpisywanie na pytanie przerodziło się w większy wpis:)

Źle Ci się wydaje. W betoniarni beton urabia się pod zamówienie nie można nie odebrać zamówionego betonu. Wynika to przede wszystkim  z technologii Beton raz wymieszany nie może być ponownie rozdzielony, kolejnym powodem jest urabianie różnych klas w zależności od wytrzymałości na ściskanie. I co najważniejsze zamówienie na beton składa się dzień lub nawet trzy dni szybciej W przeciwnym razie nie można by robić żadnych planów produkcyjnych (przygotowywanie mieszanek )
Co do szalunków jest kilka sposobów na rozwiązanie tego problemu. Można na cudownym portalu aukcyjnym zakupić używane a później je odsprzedać, lub pożyczyć z zaprzyjaźnionej firmy budowlanej ( ten drugi wariant wchodzi u mnie w rachubę)
Co do stali na ściany jej nie potrzebujemy mamy tylko ściskanie, zginanie przejmują fundamenty.
Co do samych kosztów 1m3 bloczków to 91 sztuk razy 2,8 daje 254 zł (przy mojej opcji) to koszt dojazdu plus 200 zł za 3 lub 4 m3 nawet jeżeli doliczę koszt deskowania to i tak wyjdzie taniej tym bardziej że do bloczków i tak jeszcze potrzeba zaprawy i więcej robocizny ( choć tego nie liczę bo będziemy robić to sami)
Co do samych kosztów budowy  ja się cudów wianków nie spodziewam mogę budować się 4 lata, ale wiem że nie będę płacił kasy płytkarzom ( sam położę płytki) sami położymy elektrykę zrobimy fundamenty działówki, kanalizę. Gonty też sami położymy na tym opieram mój kosztorys tu chcę obciąć koszty. Oczywiście można się pobudować przez firmy wykonawcze tylko one na tym interesie będą chciały zarobić. Ogólnie nie mówię że się zamknę w tej kwocie możliwe że ją przekroczę możliwe ze będę troszkę poniżej kosztów Się okaże :).


Ogólnie mój post zaczął się od informacji podanych przez dwa portale internetowe że Polacy budują się za 360 tyś. o od tego wyszedłem. Sam chciałbym się zmieścić w 300, Wiem że nie kupię płytek za 300 zł za m2, Wiem że nie położę sobie drewna na podłodze. Gdybym myślał o takich rzeczach to nie kupowałbym gotowego projektu tylko zaprojektował coś w zewnętrznym biurze bo wolałbym mieć poukładane pomieszczenia, wejście z garażu do mieszkania i w miarę rozsądną powierzchnię z pomieszczeniem dla rodziców i dla mojej 2 dzieci i dla nas niż parkiet który za 20 lat mogę sobie zmienić . Nie stać nas na to. Wolę chodzić w zimę do kotłowni, i mieć dodatkowe 3000.


Moja rada dotyczyłą możliwości zaoszczędzenia paru złotych.Pójść i popytać na budowie nikt Ci nie zabroni a nuż, widelec uda Ci się zaoszczędzić z 2000 :) Ja przynajmniej będę próbował dlatego też napisałem to co napisałem.


Pozdrawiam.


MORAŁ : Zanim kupicie projekt zastanówcie się czy nie skorzystać z biura które może wam wykonać projekt taki jaki chcecie zamiast kłaść drewno na podłodze. Za 15 lat możecie zamówić sobie fachowców którzy Wam parkiet położą ścian w większości już nie będziecie przestawiać. No chyba że sprzedacie dom i postawicie sobie nowy,!

KOMENTARZE
Sceptyczny
05.04.2014, 10:50
Tytuł:  powodzenia

Jakoś jak ja zamawiałem to mogłem zamówić beton odpowiedniej klasy, tego samego dnia i w takich ilościach jak chciałem. Np. dzwoniłem i mówiłem, że w ostatniej gruszce ma być 11 a nie 15m3 i nie było problemu (oczywiście kasowali mnie za to co przywieźli). A deweloperzy zamawiający duże ilości mogą liczyć na większe względy w betoniarniach, I jak na razie to niestety Tobie się wydaje bo ja już się wybudowałem i wiem \" z czym to się je\" w praktyce, a u Ciebie to internetowa teoria. Mimo wszystko pozdrawiam i życzę powodzenia.
05.04.2014, 14:43
Tytuł:  dziękuję za słowa otuchy:)

Pożyjemy zobaczymy mam nadzieję że za pewien czas zajrzysz i zobaczysz jak to wyglądało:)
P.S. masz rację jako były kosztorysant w przedsiębiorstwie budowlanym które miało średnio 3 roboty w roku po 1,5 mln czysto teoretyzuję:).
tytuł: Za ile dom?
27.03.2014, 12:01
 
6 lat temu pracując jako kosztorysant w firmie budowlanej miałem przyjemność wyceniania domku jedno rodzinnego z poddaszem użytkowym, wtedy wyliczając go po w miarę ( ani specjalnie zawyżonych ani zaniżonych, takich dla każdego ludzia) realnych stawkach, razem z elektryką bez kanalizacji wyszło mi około 320 tyś. zł. Po przeliczeniu na wersje oszczędnościową. sprzedaż budynku miała być synowi właściciela więc należało wyliczyć to na granicy opłacalności, wyszło 230 tyś.. Obecnie w dwóch w miarę popularnych portalach internetowych ukazały się 2 krotnie te same wyliczenia: średni koszt wybudowania domu waha się w okolicach 360tyś. Biorąc pod uwagę że jest to średnia wydaje mi się realne pobudować się za około 300 tyś. Co o tym sądzicie ile planujecie wydać na własne domy?
KOMENTARZE
architekt_dls
27.03.2014, 13:50
Tytuł:  koszty

Najlepiej jak najmniej :) Domdlaciebie ma ten plus, że przy projekcie podają dokładnie koszt wybudowania domu, nie spotkałem się z tym wcześniej.
Mariusz
27.03.2014, 16:30
Tytuł:  Mariusz

Ja też planuję się zmieścić w 300 tys. zł i też Amelia V z garażem - dopiero jestem na etapie zakupu projektu ale mam nadzieję, że w tym roku wybuduję chociaż do stanu surowego otwartego. Budowa metodą gospodarczą także mam nadzieję, że się uda z takimi kosztami. Niestety mało jest tych projektów (w miarę świeży projekt) jest już zbudowanych.
27.03.2014, 23:20
Tytuł:  koszt

Mnie kosztowało wszystko z meblami 500 tysiecy
28.03.2014, 08:23
Tytuł:  @ moja-sojka

Po pierwsze dla administratorów przydała by się opcja odpowiedz :)
Po drugie. Meble to osobny temat. Rozmawiamy o kosztach budowy domu. Choć meble do kuchni chyba by trzeba policzyć:)
lena
28.03.2014, 08:45
Tytuł:  Pojekt Franek

300 tysięcy na gotowo
Gość
28.03.2014, 17:28
Tytuł:  koszty

My już niedlugo wprowadzamy się do Amelki (pierwotnie był projekt Amelia II, ale konserwator nie zgodził się na dach czterospadowy i z domku zrobiła się Amelia V bez garażu- nasza wybudowana jeszcze przed pojawieniem sie projektu:) i też początkowo zakładaliśmy 300 tyś. na budowę, jednak mimo wielu kombinacji i ogromu własnej pracy na pewno na budowę wydaliśmy już 400 tyś. Oczywiście duże znaczenie na koszty mają użyte materiały i można wybudawać taniej lub drozej. My jednak na pustakach i dachówce, glazurze i podłogach aż tak nie oszczędzaliśmy, ale rodzina pomogła przy tynkach, wprawieniu okien, gładziach, malowaniu, schodach, zabudowa kominka i elektryce. Mimo wszystko zawsze koszty za poszczegłne etapy były nieco większe niż zakładaliśmy. Magda
28.03.2014, 19:36
Tytuł:  Odpowiedź

Uuu optymista z Ciebie :) My liczyliśmy wersję oszczędnościową i wychodzi jakieś 400 tysięcy, można by pewnie zejść do 350 ale chyba wtedy musiałabym kupować wykończeniówkę w Obi albo Castoramie i to wszystko najtańsze. Postawienie murów jest chyba najłatwiejsze, ale później zaczyna się jazda :)
28.03.2014, 23:47
Tytuł:  koszty

Nie straszcie:)
Zgadzam się, postawienie murów jest najłatwiejsze :)
29.03.2014, 08:42
Tytuł:  do gość Magda

Droga Magdo, wrzuć kilka fotek na bloga, bo my tu wszyscy amelie budujemy w ciemno i fajnie by było zobaczyć
jak jest wewnątrz. A co doprzeróbki dachu, to po prostu wyprzedziliście epokę.
29.03.2014, 14:38
Tytuł:  koszty

Zalożyłam bloga- Amelia i mimo szczerych chęci nie mam mozliwości zalączenia zdjęć ponieważ żadne dodatkowe ikonki wg instrukcji z pomocy nie pojawiają się niestety. Zainteresowanym mogę wysłać zdjęcia na maila. Magda
29.03.2014, 16:37
Tytuł:  Widzę że temat okazał się bliski waszemu sercu.

Moje wyliczenia opieram na tym iż większość prac wykonamy sami, nie tylko tynki osadzenie okien. zaczniemy od fundamentów które robimy sami różnica wykonanie rzez kogoś cena koło 20 000,00 my przy założeniu ze beton będziemy się starali kupić jako odrzut z budowanych bloków około 8 000,00. Dalej mam nadzieję że będzie podobnie.
29.03.2014, 18:38
Tytuł:  beton

Zainteresowałeś mnie tym betonem. Co to za patent? brzmi ciekawie, gdybyś mógł rozwinąć byłabym wdzięczna, bo beton jednak strasznie drogi.
29.03.2014, 20:17
Tytuł:  żaden patent

Podczas wylewania stropów fundamentów , słupów na budowach dużych zdarza się wyliczyć źle beton czasami o jedną czasami o 2 betoniarki. Żeby nie robić problemu ani u pracodawcy ani w betoniarni (betonu nie można zwrócić bo po co komu urobiony beton cementu nikt już nie odzyska) Czasami uda się znaleźć betoniarkę albo 2 całkiem dobrego betonu po niższej cenie. niestety żeby to się udało trzeba mieć trochę czasu ( w sumie przygotowane pod zalanie fundamenty i czekać aż się trafi betoniarka) i trochę znajomości by się dowiedzieć gdzie kto leje beton i za ile może odsprzedać. Przeważnie wychodzi taniej aniżeli zamówiony bezpośrednio od dostawcy bo to jest bądź co bądź odpad.
29.03.2014, 20:40
Tytuł:  beton

O.O znaczy że chcesz lać ławę z kawałków? Czy to bezpieczne i co na to kierbud?
29.03.2014, 20:53
Tytuł:  jeszcze o betonie

nie można edytować komentarza. Chyba że pisząc betoniarka masz na myśli całą gruszkę (czy jak tam się ten samochód z betonem zwie) ale to chyba nikt aż tak się nie przeliczy żeby mu 15 - 20 metrów betonu zostało? czy jest to możliwe, poważnie pytam, nie znam się a może byłby to jakiś sposób na obniżenie kosztów.
29.03.2014, 22:38
Tytuł:  hm...

Same ławy nie broń cię panie boże, ale podkład pod nie lub ściany czemu nie ? nie będę murował całych ścian z bloczków wyciągnę narożniki a resztę wylejemy :)
29.03.2014, 22:42
Tytuł:  i jeszcze o betonie.

Gdy wylewa się 150 m3 na raz błąd w granicy 2-3% jest brany pod uwagę podczas kosztorysowania tym bardziej że przy wibrowaniu ciężko trafić ile dokładnie go będzie potrzeba
02.04.2014, 16:24
Tytuł:  Lara stan surowy otwarty

Nas wybudowanie domu na dzień dzisiejszy kosztowało 194 000zł teraz dojdą okna brama i drzwi czyli jeszcze + 32 000zł. A doliczając jeszcze do tego działkę wychodzi 370 000zl. Pozdrawiam
Sceptyczny
04.04.2014, 19:56
Tytuł:  beton - ciekawe...

Napisałeś: Gdy wylewa się 150 m3 na raz błąd w granicy 2-3% jest brany pod uwagę podczas kosztorysowania tym bardziej że przy wibrowaniu ciężko trafić ile dokładnie go będzie potrzeba

Wydaje mi się, że beton jest przywożony prosto z betonarnii i jeśli okazuje się, że zostało źle policzone po prostu ostatniej gruszki się nie zamawia, lub zamawia się mniejszy transport.
Beton zamiast bloczków? na pewno wyjdzie ci taniej? - nie pisałeś nic o stali, drewnie na szalunki itp. co jednak też jest dużym kosztem.
Moim zdaniem przelicz jeszcze raz wszystko od nowa by nie stanąć w połowie z braku pieniędzy.
Kosztorysy w internecie już są bardzo zaniżone by przyciągnąć inwestorów - ze swojego doświadczenia i znajomych wiem, że mimo dużych prób oszczędzania końcowo wychodzi około 20% więcej niż w umieszczanych kosztorysach (nie ważne czy to domdlaciebie, archon czy inne)
05.04.2014, 00:05
Tytuł:  kosztorysy

My wydaliśmy mniej na stan surowy zamknięty niż w kosztorysie MDdC. Ale wiadomo, wszystko zależy od wszystkiego hehe.
tytuł: Miało być o ognisku i miało być ze zdjęciami
23.03.2014, 22:32
 
Dużo rzeczy miało u nas ostatnio być ale jak zwykle okazuje się ze coś nie wypala. Ostatnio rozmawiałem z Geodetą. Może bym przyjechał ale to może za tydzień ale najlepiej to bym przyjechał gdyby miał pan autostradę do domu. Mówię wam budowanie domu to nie przelewki. Mimo że specjalnie stresowo do tego nie podchodzimy. ( jakoś nie przeraża mnie to ze zaczęliśmy rok temu a nie mamy nic ( no może nie takie do końca nic). Ale jeżeli chcę geodetę to nie za pół roku. No chyba ze człowiek obłożony. Ale narzekanie na to ze mam krzaczki albo nie ma krzaczków to chyba nie jest na miejscu, jak wpuszczę koparkę na działkę to nie chciałbym jej 2 razy płacić za przyjazd raz za przegarnięcie ziemi(wykopanie krzaków) a 2 za wykopanie fundamentów. Ale najwyraźniej geodecie nie chce się ruszyć d..... Więc nie pozostaje nic innego jak szukać innego Geodety.

Miało dziś być ognisko ale jak wiadomo nic z niego nie wyszło pogoda nie rozpieszcza. Mam nadzieje że w sobotę będzie ładnie będzie drugie podejście :)
KOMENTARZE
anna_j_75
24.03.2014, 10:34
Tytuł:  Geodeta

no właśnie, miało być ognisko. Jak się odbędzie, pamiętaj o zdjęciach.
Geodeta do zmiany, moja rada :)
 POPRZEDNIA
[1]   STRONA 2   [3]   [4]   
NASTĘPNA 
Załóż bloga | Zaloguj się | Strona główna | BLOGI | Projekty domów | Pomoc | Regulamin | Polityka cookies | Kontakt
Sprzedaż projektów domów - Dom Dla Ciebie
Copyrights 2008-2009 © Archeco Sp. z o.o. Wszystkie prawa zastrzeżone.
X

Serwis nasz-pierwszy-raz.mojdomdlaciebie.pl korzysta z technologii przechowującej i uzyskującej dostęp do informacji w urządzeniu końcowym użytkownika (w szczególności z wykorzystaniem plików cookies). Zgoda wyrażona na korzystanie z tych technologii przez nasz-pierwszy-raz.mojdomdlaciebie.pl lub podmioty trzecie w celach związanych ze świadczeniem usług drogą elektroniczną może w każdym momencie zostać zmodyfikowana lub odwołana w ustawieniach przeglądarki. Więcej informacji znajdą Państwo w zakładce Polityka dotycząca cookies

AKCEPTUJĘ